INFOMATERIAL ANFORDERN
INFOMATERIAL ANFORDERN
Bachelor
Master
Campus & Student Life

Strategic Management & Consulting Master

INFOMATERIAL ANFORDERN

Strategic Management and Consulting (M.Sc.)

Master in Strategic Management (M.Sc.): Warum solltest Du das studieren?

Der Master Strategic Management & Consulting (M.Sc.) bereitet Dich mit seinem gesamtumfassenden Ausbildungskonzept optimal auf Positionen in Unternehmensleitungen oder in Beratungsgesellschaften vor. Innerhalb von vier Semestern wirst Du somit zahlen- und faktenbasiert in die Lage versetzt, weitreichende Entscheidungen für Deinen zukünftigen Arbeitgeber zu treffen.

Welche Strategieänderung sollte ein Unternehmen durchführen? Und welche Consulting Tools und Techniken nutzt Du, um diese Strategieänderung vor der Geschäftsführung evidenz-basiert zu begründen? In Deinem Master „Strategic Management und Consulting“ erwirbst Du nicht nur ein umfassendes Verständnis der Gesamtheit eines Geschäftsmodells, sondern wendest ein umfangreiches Consulting Tools-Kit an, das Dich ideal auf die Anforderungen in der Berufswelt vorbereitet. Nach erfolgreichem Abschluss Deines Consulting-Studiums erlangst Du den Titel „Master of Science“.

Gezielt Beratungs- und Führungskompetenzen weiter ausbauen

Du kannst Dir vorstellen, durch Deine Analyse- und Entscheidungsfindungsfähigkeiten Dein Unternehmen erfolgreich zu steuern? In unserem englischsprachigen Master in Strategic Management (M.Sc.) erwirbst Du dafür alle notwendigen Fach- und Methodenkompetenzen: Du setzt Dich intensiv mit den digitalen Aspekten und Überlegungen des nachhaltigen Wirtschaftens auseinander und wirfst einen Blick auf das Thema „Geschäftsmodelle“. Die starke Veränderung klassischer Branchenstrukturen und der kontinuierliche Wandel erfolgreicher Geschäftsmodelle – insbesondere in Zeiten der Digitalisierung – erfordern clevere strategische Ansätze und Antworten, die Du Dir Im Kurs „Strategic Renewal“ aneignest. Darüber hinaus entwickelst Du ein Verständnis für Unternehmensgründungen und eine eigene Gründungsidee als Basis für die Unternehmensberatung in Lehrinhalten wie:

  • Strategic Investment Decision and Risk Management

  • Strategic Renewal and Digital Business Models

  • Environmental Impact Management

  • Corporate Governance

Campus
Köln
Semester Beginn
Winter
Semester
4
ECTS
120
Studiengebühren*
5.730 €
Alle Fakten im Detail + -
  • Vorlesungssprache Englisch
  • Studienform Vollzeit
  • Abschluss Master of Science
  • Praktikum Integriert**
  • Auslandssemester Integriert**
  • Studienbeginn Winter Köln

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Masterstudiengang Strategic Management:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Economics3 ECTS ? !
  • Analysis of demand, supply, and market equilibrium

  • Theory of consumer choice

  • Theory of the firm, production and cost analysis

  • Market structures: perfect competition, monopoly, monopolistic competition, oligopoly, contestable markets

  • Game theory

  • Pricing strategies

  • Factor markets, labor economics

  • Economics of information

  • Industrial organization

  • Limitations of markets and interventions by the government

  • Econometric techniques related to these topics

Empirical Research Methods3 ECTS ? !
  • Development of a research question

  • Primary vs. secondary data

  • Steps of research process

  • Research designs

  • Quantitative and qualitative data

  • Structured methods of data collection: questionnaire and structured interview

  • Un- and semi-structured methods: qualitative interview and focus group

  • Quantitative and qualitative content analysis

  • Ethical considerations of data collection

  • Sampling

  • Data analysis using statistical software programs (SPSS)

  • Univariate analysis, bivariate analysis (crosstab and correlation), multiple linear regression

  • Writing a research report – structural and other formal requirements

Strategic Analysis & Management3 ECTS ? !
  •  Strategy making process and strategic reasoning: cognitive process of strategy 
    creation through the prism of logic and intuition

  • Setting strategic purpose in the context of responsible stakeholder management

  • Advanced external environment analysis: markets, industries and competitive 
    landscapes in static and dynamic perspective in the domestic and international 
    context

  • Diagnosing and managing strategic capability through national borders over time

  • Cultural and institutional context of strategic management: concepts, frameworks 
    and analytical tools

  • Generic and interactive business strategies, inside-out and outside-in perspective on 
    achieving and sustaining competitive advantage internationally

  • Network-level strategies

  • Corporate development and configuration: strategic options and portfolio matrices

  • Strategy formation

  • Strategic change and corporate restructuring

  • Strategic renewal

  • Strategy evaluation and strategic controls: tools and methods

  • Organizing for success

Innovation Management & Digital Transformation3 ECTS ? !
  • Diagnosing the change context: diffusion and dynamics of innovation 

  • Sources & types of innovation

  • Product/service, process & business model innovation

  • Individual and corporate creativity

  • Strategic innovation management & the innovation process incl. New Product Development (NPD)

  • Introduction to digitalization, digital age & digital divide

  • Digital drivers & disruptive forces

  • Technological drivers of digital transformation

  • Socio-technological change associated with the adoption of the mentioned drivers

  • Introduction to the digital organization & digital business models

  • Impact of digitalization on the value chain (Industry 4.0)

  • Digitalization-related innovation theories & technology management

  • Digitalization leadership & organisational transformation concepts

  • Change management & transformational leadership

  • Agility and VUCA world

  • SCRUM and Design Thinking

Programmspezifische Lehrinhalte

Consulting Techniques3 ECTS ? !
  • Management consulting as a management activity

  • Management consulting as an industry and profession: areas, history, development in the era of globalization

  • Controversies and ethics of management consulting

  • Consulting engagement as problem solving exercise

  • Analytical and interactive data processing and forecasting methods

  • Analytical problem solving approaches and techniques

  • Creative approaches to problem solving and decision making

  • Evidence-based decision making methods

  • Structured and logical report writing techniques

  • Effective communication techniques

Evidence-Based Problem Solving - CaseLab3 ECTS ? !
  • Strategy process

  • Strategic thinking

  • Strategy formation

  • Strategic content and context

  • Organizational context

  • Industry context

Data Science3 ECTS ? !
  • Machine learning, AI and neural networks

  • Information visualization

  • Big Data and statistical methods for big data analysis

  • Data mining

  • Database systems (e.g Hadoop, Kubernetes)

Business Intelligence3 ECTS ? !
  • Introduction in Business Intelligence

  • KPIs and Dashboards

  • Report definitions

  • Multidimensional Modeling

  • OLAP

  • Data warehouses within a company infrastructure

  • Interfaces and ETL

  • BI Software Products

Überfachliche Kompetenzen

International Project Management2 ECTS ? !
  • Social competence: Communication, motivation, groups and team structures, leadership, conflict management

  • Methodological competence: Structural aspects, time management, cost management, human resource management, creativity and problem solving

  • Organisational competence: Quality management, documentation, risk management, project start and closure

Language & Communication Skills2 ECTS ? !

The “Scholarly Writing and Analysis” course is offered for German native speakers. German as a foreign language is offered as an obligatory course for Non-native German speakers.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Corporate Social Responsibility3 ECTS ? !
  • Cornerstones of sustainable management

  • CSR as management approach

  • Practical approaches of organizational effectiveness

  • Tools for CSR implementation

  • CSR and financial performance

  • Life cycle assessment

Corporate Governance3 ECTS ? !
  • Historical developments around the world

  • Directors and board structures in different parts of the world

  • Family business governance

  • Role of institutional investors

  • Corporate governance in mergers and acquisitions

  • Socially responsible investments

  • Corporate governance in different regions

Value Based Management3 ECTS ? !
  • Value maximization and corporate objectives, shareholder value and stakeholder value approach

  • Financial measurement of corporate strategies and competitive advantage: the principles

  • Shortcomings of traditional profitability ratios for a value-based management

  • Economic Value Added, Cash Value Added

  • Identifying the drivers of value creation and investment decision-making

  • Management compensation and incentives for value creation

Sustainable Supply Chain Management3 ECTS ? !
  • Defining the state of a sustainable supply chain based on actual trends

  • Discussion of various theoretical concepts (e.g. Stakeholder Theory, Slack Resource Theory) and their implications for sustainable supply chain management

  • Defining a “New Normal” of how to do business (e.g. circular economy, regenerative business models, carbon literacy training)

  • Sustainable Marketing (definition, Green Marketing Strategy Mix, Green Washing and Sustainable Consumer Buying Behaviour)

  • Sustainable Procurement (definition, Sustainable Procurement Process Model with a focus on sustainable supplier relationship management; new trends like circular procurement)

  • Sustainable Logistics

  • Sustainable Design

  • Carbon Emission / Human Rights in global supply chains

Programmspezifische Lehrinhalte

Strategic Investment Decision & Risk Management3 ECTS ? !
  • Investment decisions under conditions of uncertainty

  • Types of Investments and disinvestments

  • Investment Decisions under capital constraints

  • Strategic Analysis of selected investment decisions

  • Funding Decisions

  • Financial Distress

Experience Lab: Search Engine Marketing3 ECTS ? !
  • Introduction: definition

  • Search Engine Optimization / SEO

  • Keyword research

  • On-page SEO

  • Web analytics and SEO tools

  • Search Engine Advertising/ SEA

  • Campaign settings 

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation, related to the field of their specialization.

By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations.

Wahlbereich

Business Elective3 ECTS ? !

A business elective is a business or management-related elective course.By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge.

Interdisciplinary Elective3 ECTS ? !

By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. An interdisciplinary elective is an elective from another discipline than your own specialization.

Überfachliche Kompetenzen

Assessment Center Bootcamp 2 ECTS ? !
  • Consulting Industry: Sector Overview Company Profiles – Job Opportunities and Consulting Careers

  • Job profile: Characteristics of capabilities and skills needed as a consultant

  • Job application and interview training

  • Consulting (mini) case study training

  • Framework for processing case studies

  • Brain Teaser Training

  • Case Simulation (Individual and Group Cases)

Programmspezifische Lehrinhalte

Industry 4.0 & System Engineering3 ECTS ? !
  • Innovative concepts, technologies and systems which are required for Industry 4.0

  • Use cases (Digital Twin, Predictive Maintenance, Condition Monitoring ) for Industry 4.0

  • Maturity and Readiness Model for Industry 4.0 Strategy

  • Business models in Industry 4.0

  • Systems analysis, systems design, systems architecture

Environmental Impact Management and Marketing3 ECTS ? !
  • Historical developments and environmental policies: Evolution and role of industrial ecology and environmental management

  • The transition from a linear to a circular economic system

  • Industrial Metabolism, Dematerialization, Cradle to Cradle (C2C) & Circular Economy

  • Life-Cycle-Impact Portfolio and Life-Cycle-Assessment: Stages of LCA process, interconnectedness to supply chain

Strategic Renewal & Digital Business Models3 ECTS ? !
  • Corporate strategy

  • Development of a corporate strategic concept

  • Corporate strategy evaluation and development of strategic options

  • Emergent and prescriptive approaches

Applied M&A & Restructuring3 ECTS ? !
  • Corporate strategy evaluation and development of strategic options

  • Emergent and prescriptive approaches

  • Gap closing strategies

  • Buy strategies: Mergers and Acquisitions

  • Build strategies: Strategic renewal, organic corporate development strategies

  • Ally strategies

Venture Lab4 ECTS ? !
  • Discovering and evaluating entrepreneurial opportunities

  • Developing business ideas from opportunities (e.g. based on using Design Thinking, Personas and User Stories).

  • Feasibility analysis of business ideas

  • Transferring the idea into a Business Model

  • Business Model and its building blocks (value proposition, customers segments, channels, customer relationships, revenue model, key partners, key activities, key resources, cost structure)

  • Business Plan: Introduction, Sample Case and General Outline

  • Developing the details of the business plan

  • Finding sources of financing: Business angels; Private equity; Start up financing; Venture capital investors

  • Preparing a pitch deck for successfully presenting the new venture business plan

Integrative Case Studies3 ECTS ? !
  • Focused review of the curriculum content

  • Pre-assessment quiz/ content area assessment as benchmark for students’ status quo

  • Guide and Strategic Plan to Case Study Analysis

  • Writing a proper Case Study Analysis report

  • Developing proper answers to Case questions, applying the relevant theoretical knowledge and frameworks

  • In-depth Case Study Analysis with focus all subject areas of the curriculum

  • In-depth Case Study Analysis with special focus on Strategic Management

Business Simulation Game3 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behavior-related actions.

Master Thesis Tutorial2 ECTS ? !

During the Master Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Master thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Wahlbereich

Business Elective3 ECTS ? !

A business elective is a business or management-related elective course.By choosing Business Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge.

Interdisciplinary Elective3 ECTS ? !

By choosing Interdisciplinary Electives in the second and third semester you can personalize your degree course and extend your management knowledge. An interdisciplinary elective is an elective from another discipline than your own specialization.

Überfachliche Kompetenzen

Event Management (Ted Talk) Seminar3 ECTS ? !
  • Basics of event management

  • Objective of the event and different types of events

  • The event as a marketing and communication tool

  • Planning and preparation

  • Event execution

  • Tasks and role of the event manager

  • Choosing the right venue

  • Personnel selection

Programmspezifische Lehrinhalte

Master Thesis18 ECTS ? !

During your 4th semester you are working on your Master thesis. You have 19 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectable. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well. Or you can write your thesis in connection with a stay abroad.

Internship or Study Abroad10 ECTS ? !

You can choose between an internship (lasting at least seven weeks) or a semester abroad at one of our partner universities.

Lerne die CBS persönlich kennen: Online & vor Ort Infoveranstaltungen

Events
Berlin/Potsdam
Open Campus Night - Campus Berlin/Potsdam
19. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Solingen
Open Campus Night - Campus Solingen
19. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Hamburg
Open Campus Night - Campus Hamburg
20. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Rostock
Open Campus Day - Campus Rostock
23. November 2024 | 11:00 - 14:00
Events
Köln
Open Campus Night - Campus Köln
27. November 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Rheine
Open Campus Night - Campus Rheine
4. Dezember 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Mainz
Open Campus Night - Campus Mainz
6. Dezember 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Düsseldorf/Neuss
Open Campus Day - Campus Düsseldorf/Neuss
7. Dezember 2024 | 11:00 - 14:00
master-strategic-management-and-consulting-studentin
Was sind die Zukunftsperspektiven im strategischen Management und Consulting? + -
Consultants sind die ersten Ansprechpartner, wenn es darum geht ein Unternehmen auf Erfolgskurs zu lenken. In den ersten beiden Semestern beschäftigst Du Dich intensiv mit dem Wandel von Geschäftsmodellen, Wertschöpfungsketten (Value Chains), strategisch-organisatorischen Veränderungen im Unternehmen sowie mit Ansätzen und Methoden des strategischen Managements. Wie wirkt sich die Digitalisierung auf Unternehmen aus? Und vor welchen Herausforderungen steht die Wirtschaft im Kontext von Industrie 4.0? Diese und weitere Fragen zielen auf die besonderen Rahmenbedingungen von Unternehmen heutzutage ab und werden Dir in Lehrveranstaltungen wie „Innovation Management and Digital Transformation“ und „Industry 4.0 and System Engineering“ intensiv thematisiert.
Master in Strategic Management & Consulting (M.Sc.) – Was sind Deine Karrierechancen? + -

Ein Master-Studium „Strategic Management and Consulting“ eröffnet Ihnen attraktive Karrierechancen in diversen Arbeitsfeldern:

  • Unternehmensberatung

  • Inhouse Consulting

  • Strategieberatung

  • Corporate Development

  • Projektmanagement

  • M&A-Beratungen

  • Assistenz der Geschäftsführung

  • Strategische Positionen in Familienunternehmen

  • Tätigkeiten im Kontext des produzierenden Gewerbes

  • Tätigkeiten im Kontext von Startups

Die Expertise eines Consultants ist branchenübergreifend sehr gefragt. So arbeitest Du beispielsweise in der IT-Branche, Logistik, Banken, Technologie und Telekommunikation sowie in der Chemie- und Pharma-Branche. Auch wenn Du dich innerhalb Deines Studiums noch nicht auf eine Branche festlegen möchtest – mit dem Titel Master-of-Science in „Strategic Management and Consulting“ stehen Dir alle Wege innerhalb der Beratungsbranche offen. Darüber hinaus bist Du auch hervorragend für eine anschließende Promotion als Basis für eine akademische Laufbahn qualifiziert.

Werde jetzt zum Experten

JETZT BEWERBEN
JETZT STUDIENBERATUNG VEREINBAREN
Partnerunternehmen
800+
Partner-
unternehmen
Studierende
160+
Partner-
hochschulen
Partnerhochschule
3000
Studierenden
Standorte
8
Standorte
Zeitmodelle
3
Zeitmodelle
master-strategic-management-and-consulting

Praxisorientierte Lehrinhalte: Consulting Techniques und Consulting Tools

Schnelligkeit und Effizienz sind Trumpf in der Unternehmensberatung. Erfahrene Berater greifen dafür auf erprobte Tools zurück, um in kürzester Zeit optimale Strategien auszuarbeiten. Während Deines Master-Studiengangs „Strategic Management and Consulting“ lernst Du diese Methoden in Lehrveranstaltungen wie „Consulting Techniques“ kennen und erprobst diese unmittelbar in einem „Student-centred learing approach“ an Fallstudien von erfolgreichen Unternehmen im Kurs: „Evidence-based Problem Solving – Case Lab“. Darüber hinaus wendest Du die erlernten Methoden im realen Unternehmenskontext in unseren Praxisphasen, wie in einem Praktikum oder in einem Business Project, an.

Innovative Skill-Formate: Pitching und Assessment Center Bootcamp

Stelle Deine Kenntnisse und Kompetenzen in unseren Business-Skills-Trainings unter Beweis: Unser „Assessment Center Bootcamp“ bereitet Dich intensiv auf die Prüfungen in Assessment Centers großer Unternehmensberatungen vor. Du setzt Dich dabei nicht nur kritisch mit den verschiedenen Fragen und Fragetechniken auseinander, sondern kannst Deine Stressresistenz in einem fingierten Auswahlverfahren testen. Folgende Skill-Formate belegst Du zusätzlich im zweiten Semester:

  • Ted Talk Seminar

  • Business Plan Writing and Pitching

Master in Consulting Studieninhalte: Vertiefende Kenntnisse in International Business

Consultants benötigen ein breites Verständnis der Betriebswirtschaftslehre, um schlagkräftige Lösungen für unternehmerische Herausforderungen zu finden. Ihre Projektziele erreichen sie, indem sie die individuelle Ausgangslage prüfen, neue Chancen frühzeitig erkennen und ressourcenschonend innerhalb des Unternehmens realisieren. Während Deines Masters in Consulting erwarten Dich folgende, vertiefende Lehrinhalte:

  • International Economics

  • Business Economics

  • Applied Management Accounting

  • Empirical Research Methods

Analytische Fähigkeiten weiterentwickeln

Während Deines Masters in Strategic Management (M.Sc.) lernst Du unterschiedliche Methoden zur Analyse großer Datenmengen (Big Data) kennen, auf deren Grundlage Du Deine betrieblichen Entscheidungen sicher treffen kannst. In unserem Modul „Innovative Data Analysis“ beschäftigst Du Dich zudem mit dem Thema „Business Intelligence“ und erfährst, wie Du zahlenbasiert zielorientierte Lösungswegen findest. Darüber hinaus kannst Du in diesen Lehrveranstaltungen Deine analytischen Fähigkeiten ausbauen:

  • Industry 4.0 and System Engineering

  • Environmental Impact Management

  • Data Science

Hoher Praxisbezug im Master Consulting

Praxiserfahrungen sind im strategischen Management und Consulting nicht zu unterschätzen: Im Consulting werden Entscheidungen getroffen, die nicht immer ein positives Echo beim Kunden oder in der Geschäftsführung finden. Hier sind Fingerspitzengefühl und Durchsetzungsfähigkeit gefragt, die sich am besten durch Praxiserfahrung aneignen lassen:

Im Rahmen des integrierten Praxismoduls „Business Project“ berätst Du einen realen Kunden, indem Du die Fragestellung eines Kooperationspartners der CBS im Team bearbeitest und Handlungsempfehlungen ableitest. Deine unternehmerischen Fähigkeiten kannst Du anschließend im Business Simulation Game gemeinsam mit Kommilitonen und Kommilitoninnen unter Beweis stellen. Bei diesem virtuellen Planspiel triffst Du komplexe Geschäfts-Entscheidungen von denen Gewinn oder Verlust „Deines Unternehmens“ abhängen.

Investoren, Partner und Geschäftsführer zu überzeugen eignest Du Dir im Innovation Lab- Business Plan Writing and Pitching und optimierst Dein Praxisanwendung im Capstone Simulation Game. Im Rahmen dieses digitalen Planspiels triffst Du mit Deinem Team die Geschäftsentscheidungen und wendest Deine Business Skills praktisch an.

Das sagen unsere Alumni

Philip Kollmann
Projektmanager Wayne's Coffee

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Katrin Rieger
Bereichsdirektorin Reisevertrieb
Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Christopher Rosenbaum
Manager
Ernst & Young GmbH
Wirschaftsprüfungsgesellschaft

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Neil Jordaan
Global Digital Content Manager
Elanco

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Lisa Fleischhauer
Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Christian Miele
Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Hauke Grün
Global Group Director
Initiative

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Sandra Dreier
Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Stefanie Zipp
Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Christian Knott
Partner
Capnamic Ventures Management GmbH

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Tim Becker
Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“

Erfahre mehr über unsere Masterstudiengänge in Deinem kostenlosen Infomaterial

Du möchtest Dich zu Hause in Ruhe über unsere Master-Studiengänge informieren? Dann fordere jetzt unverbindlich und kostenlos Dein Infomaterial an. Wir senden Dir gern unser Infomaterial zum Studium per E-Mail zu. 

Folge uns auf Instagram & Facebook, lerne uns auf einer Infoveranstaltung kennen, oder nehme Kontakt mit unseren Studienberatern auf, um mehr über uns zu erfahren.

Marc Spitz

Marc Spitz

Beratung: Campus Köln
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
Email: study@cbs.de
Mirjam Zimmermann

Mirjam Zimmermann

Beratung: Campus Mainz
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
Email: study@cbs.de
Lidia Gusev

Lidia Gusev

Beratung: Campus Berlin
Du hast Fragen? Wir sind gerne für Dich da!

Telefon: 0800 931 8099
WhatsApp: Schreib uns bei WhatsApp
Email: study@cbs.de
  • icon active icon
  • icon active icon
  • icon active icon