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IB - Marketing Management (B.A.) - In Köln, Mainz, Potsdam & Aachen studieren

Bachelor International Business Marketing Management Student

International Marketing Management Studium an der CBS – Was wirst Du lernen?

Theoretisch müsste sich die beste Ware oder die attraktivste Dienstleistung wie von selbst im Markt durchsetzen. Praktisch ist aber oft das Marketing entscheidend. Warum ist ein bestimmtes Waschmittel Marktführer? Warum hat eine Business-Software-Firma Fans und andere nur Kunden? Marketing ist eine Kunst. Und eine Wissenschaft. Bei einem International Marketing Management Studium an der CBS lernst Du Marketing von Grund auf. Von der klassischen Werbung über Social Media bis hin zu digitalen Vermarktungsstrategien. Doch das sind nur einige Aspekte – Marketing Manager/-innen beherrschen heute auch Kundenbindungsmaßnahmen, Beschaffungsmarketing und Personalmarketing.

Was ist Marketing? Definition und Beispiele

Internationales Marketing Management Studieninhalte: Was sind die Studieninhalte?

Dein Marketing Management Studium an der CBS ist eine Spezialisierung innerhalb des International Business Studiums. Unterrichtssprache ist Englisch. Du lernst in den Semestern 3 bis 6 die gesamte Bandbreite des Marketings kennen. Die Basis bildet Wissen rund um Konsumentenverhalten und das Management von Kundenbeziehungen sowie die Unternehmenskommunikation. So bist Du schon im 4. Semester für ein Business-Projekt bereit: Du löst eine reale Aufgabenstellung oder bearbeitest eine Case Study – und stellst am Ende Dein Ergebnis häufig sogar direkt den Unternehmensvertretern vor. Ideen und Ergebnisse präsentieren gehört zum wesentlichen Handwerkszeug für Deine spätere Karriere.

  • ECTS 180
  • Semester 6
  • Vorlesungssprache Englisch
  • Studienform Vollzeit
  • Abschluss Bachelor of Arts
  • Campus Köln
  • Praktikum Integriert
  • Auslandssemester Integriert
  • Studienbeginn Sommer Köln
  • Studiengebühren* 5.550 €
FINANZIERUNG
AKKREDITIERUNG & RANKINGS

Studienverlaufsplan

Diese Studieninhalte erwarten Dich in den einzelnen Semestern im Bachelorstudiengang International Marketing Management:

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Business Operations3 ECTS ? !
  • Introduction: Basic business, economic, and market principles and key terms

  • External Business Environment

  • Global Markets

  • Competitive Environment

  • Internal Environment

  • Management, Leadership & Motivation

  • Business Function: HR, Operations, Marketing, Finance & Accounting

  • Entrepreneurship

  • Business Ethics and CSR

  • Emerging Business Trends

Business Law3 ECTS ? !
  • Survey on different legal systems and the harmonizing effect of EU Law

  • Concluding a contract

  • Different types of contracts and their typical features

  • Performance and obligations

  • Solving problems (e.g. failure to perform, liabilities)

  • Safeguarding creditors’ rights

  • Forms of business organizations

Mathematics3 ECTS ? !
  • Introduction to functions, graphs and interpretations

  • Understanding Derivatives

  • Applications of Derivatives

  • Understanding Differential Equations

  • Applications of Differential Equations

  • Understanding Logarithms

  • Applications of Logarithms

Statistics3 ECTS ? !
  • Introducing data and statistics

  • Descriptive statistics and exploratory data analysis

  • Introduction to probability theory

  • Discrete and continuous probability distributions

  • Sampling and sampling distributions

  • Interval estimations

  • Hypothesis development and testing

  • Simple linear regressions

Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Applied Financial Accounting3 ECTS ? !
  • The purpose of accounting

  • Formal rules and assumptions, national law, IFRS, US-GAAP

  • The system of financial statements and accounts

  • Accounting for services and merchandising

  • Inventory valuation

  • Receivables

  • Plant, natural and intangible assets

  • Liabilities

  • Owner’s equity of corporations

  • Value-added tax

Programmspezifische Lehrinhalte

Marketing3 ECTS ? !
  • Marketing Definition and Process

  • Marketing in Context of Corporate Strategies

  • Internal Analysis and Marketing Environment (Micro)

  • Marketing Environment (Macro)

  • Consumer Buying Behaviour

  • Market Segmentation

  • Strategic Brand Management

  • Marketing Instruments (Product, Price Place, Promotion)

  • Marketing and Sustainability

Human Resource Management3 ECTS ? !
  • Recruitment and Attraction

  • HR Planning, Controlling & Instruments

  • Training and Employee Development

  • Motivation and Leadership

  • Compensation and Benefits

  • Performance Appraisal and Management

  • Certificate of employment

  • HR Ethics

  • Trends in HRM

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Academic Business English2 ECTS ? !

This course aims to solidify the students’ existing language competencies as independent users of English and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Students will learn the skills and process of critical thinking and analysis and how to express and elaborate their thoughts, opinions, and arguments. Students will have gained an understanding of complex language and writing skills to organize and develop their ideas in a scholarly way.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Applied Microeconomics3 ECTS ? !
  • Introduction into microeconomic models

  • Consumer theory

  • The theory of the firm

  • Competitive markets

  • Market failure:

  • Market power and monopoly

  • Oligopoly and monopolistic competition

  • Externalities

  • Asymmetric information

  • Introduction to game theory

Market Research3 ECTS ? !
  • Introduction to Market Research

  • Defining the marketing research problem and developing an approach

  • Research design

  • Secondary Data

  • Qualitative research

  • Quantitative research

  • Scaling and sampling

  • Fieldwork and Data preparation

  • Basic data analysis (how to use it)

  • Report preparation and presentation

Cost Accounting3 ECTS ? !
  • Rationales of cost accounting

  • Simplistic methods of overhead allocation

  • Job costing

  • Process costing

  • Activity-based costing

  • Overcapacity costing

  • Joint product costing

  • Overhead analysis sheet

  • Concepts of relevant cost and revenue

  • Budgeting

Programmspezifische Lehrinhalte

Supply Management3 ECTS ? !
  • Industrial Buying Behaviour

  • New perception of supply management

  • The procurement marketing process

  • Situation Analysis: Defining critical supply problems, potentials, targets and strategies

  • Need Analysis: Defining the demand

  • Evaluating and Selecting Supply Markets

  • Supplier Evaluation: Find the ‘right supplier’

  • Supplier Relationship Management: Importance of supplier collaborations

  • Supplier Negotiation Process: Strategies and tools

  • Green procurement: Describing a sustainable procurement model

  • Creating a basis for sustainable procurement and integrating sustainable measures into procurement processes

  • Sustainable supplier management: Key theories and practices

Strategic Management3 ECTS ? !
  • Introduction to Strategy and Strategic Management

  • External Analysis: understanding opportunities and threats the environment offers

  • Internal Analysis: uncovering strengths and weaknesses of the organization

  • Generic business-level strategies for competitive advantage

  • Basic Corporate-level strategic choices for long-term profitability

  • Diversification strategy

  • Internationalization

  • Mergers and acquisitions

  • Strategic entrepreneurship

  • Strategic leadership

  • Social Responsibility and Ethics of Strategic Management

  • Basics of Corporate Governance

Introduction to Finance6 ECTS ? !
  • Finance: Goals, Functions and Environment

  • Financial analysis and Financial Forecasting

  • Managing Working Capital

  • Sources of Short-Term Financing

  • Capital Markets and Investment Banking

  • External financing resources: Debt capital

  • External financing resources: Equity capital

  • Capital Budgeting: The Time Value of Money

  • Capital structure and the Cost of Capital

Überfachliche Kompetenzen

Academic Business English2 ECTS ? !

This course aims to solidify the students’ existing language competencies as independent users of English and to enable them to apply this to their studies, focusing on educational and business domains. Students will learn the skills and process of critical thinking and analysis and how to express and elaborate their thoughts, opinions, and arguments. Students will have gained an understanding of complex language and writing skills to organize and develop their ideas in a scholarly way.

Foreign Language2 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Applied Macroeconomics3 ECTS ? !
  • Indicators: Gross Domestic Product and its major components, Inflation

  • Labour Markets and unemployment

  • The classical AS-AD model

  • Keynes’ IS-LM Model

  • The basic RBC model

  • Monetary Policy

  • Fiscal Policy

Programmspezifische Lehrinhalte

International Management3 ECTS ? !
  • Determinants & dimensions of culture in business

  • Culture & styles of management

  • Culture & corporate structures

  • Culture & leadership

  • Culture & corporate strategy

  • Cultural change in organisations

  • Culture and international marketing management

  • Cultural diversity in organisations

  • Business communication across culture & barriers to intercultural communication

  • Working with international teams

  • Conflicts & cultural differences

  • Developing intercultural communicative competence

Digital Management3 ECTS ? !
  • Global competition and the transnational corporation in the global economy

  • Emerging markets

  • Institutions governing competition

  • Formal and informal institutions

  • Organizational designs for multinational companies

  • Location-based aspects: Competitive advantages of countries

  • Organization, local adaptation and the need for standardization

  • New approaches in International Management (Born Global, QRC, …)

  • Networks and innovation

  • Managing people in multinational enterprises

  • Managing expatriates

  • Leadership and management behaviour in multinational companies

Integrative Case Study3 ECTS ? !
  • Guide and Strategic Plan to Case study analysis

  • Writing a proper case study analysis report

  • In-depth Case Study Analysis with focus on Financial Management

  • Solving of interdisciplinary case studies with a focus on digital management

Wahlbereich

Corporate & Customer Communication3 ECTS ? !
  • Introduction to Communication Policy/Instruments

  • Models of Interaction

  • Theories of Communication

  • Market Segmentation and Target groups of Communication campaigns

  • Communication strategies across borders and cultures

  • Communication tools

  • New approaches like sustainability reports etc.

  • Measurement of Communication

  • Control

Consumer Psychology & Behavior3 ECTS ? !
  • Consumer Behaviour in general

  • Relevant models of Consumer Behaviour

  • Psychology of how the consumer is influenced by his or her environment (e.g. culture, family, signs, media)

  • How consumer motivation and decision strategies differ between products that differ in their level of importance or interest that they entail for the consumer

  • How marketers can adapt and improve their marketing campaigns and marketing strategies to more effectively reach the consumer domestic and all over the world

  • New global trends in marketing (e.g. Guerilla Marketing, Sustainability Marketing)

Customer Relationship Management3 ECTS ? !
  • Introduction to CRM

  • Relationship Marketing vs. Transactional Marketing in front of increased complexity in the contemporary global landscapes

  • Concept of the Customer Lifetime Value

  • Market Segmentation and the Customer Lifetime Value

  • Marketing Strategies in the field of CRM

  • Efficiency and effectiveness of loyalty programs

  • Privacy concerns and CRM

  • Future Trends in CRM

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Allgemeine wirtschaftswissenschaftliche Inhalte

Management Information Systems3 ECTS ? !
  • IT and MIS as enablers of strategic decision making

  • E-business, networks, and mobile technology

  • Infrastructure, hardware and software

  • Databases and data warehouses

  • Business Intelligence

  • Networks and communications

  • Operations management and supply chain management

  • Enterprise resource planning

  • Limitations and risks of IT systems and applications

  • MIS market trends, major providers and IT solutions.

  • The role of social media in business

  • Industry 4.0 and the Internet of Things

Programmspezifische Lehrinhalte

Corporate Tax3 ECTS ? !

The overall aim of this module is to introduce students to the basic concepts of corporate taxation, especially the different types of taxes, transparent and intransparent entities and the value added tax.

Wahlbereich

Business Elective 13 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer. Typically you have the choice between two or three different electives.

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Elective 23 ECTS ? !

These courses aim to enable the students to develop and/or strengthen relevant skills that are of particular interest to them. Electives allow students to expand their knowledge. The following are examples of the types of courses on offer. Typically you have the choice between two or three different electives.

  • International Marketing

  • International Human Resource Management

  • Organisational Behaviour

  • Global Supply Chain Management

  • Entrepreneurship

  • Diversity in Business

  • Corporate Social Responsibility

  • International Accounting

  • Advanced Statistics

  • Design Thinking

  • Quantitative Social Media Research

  • SAP as Enterprise Resource Planning Software

  • Snack Content

  • Harvesting and analyzing social media data for business purposes

  • Industry 4.0

Business Project6 ECTS ? !

The overall objective of this course is to provide students with possibility of applying their business knowledge on concrete business situation (real or scenario-based), related to the field of their specialization. By the end of the module students should be able to:

  • Define project goals for the “client”.

  • Work under the set timeframe and agreed project scope.

  • Cooperate in the international project teams.

  • Plan and conduct secondary and primary research to gather necessary information: understand which information is needed and where to look for it.

  • Conduct analysis of the “client business”: be able to understand the researched information in a wider context.

  • Evaluate markets/ industries/ competitive landscapes.

  • Develop possible strategic directions for the “client” business.

  • Formulate recommendations

Online & Social Media Marketing3 ECTS ? !
  • From one-to-many communication model to a many-to-many communication

  • Fundamental global principles of communication

  • International Markets are conversations

  • Listen and Learn

  • Social Media Tools: Facebook, Twitter, YouTube

  • Crowdsourcing

  • Share and grow

  • The Long Tail – think niche

  • Basics Social Media Marketing/Management

  • Crowdsourcing

  • Personality Branding

  • Social Media Customer Service Center

  • Social Media Monitoring

  • Social Media for B2B communication

Search Engine Marketing3 ECTS ? !
  • Introduction: definition

  • Search Engine Optimization / SEO

  • Keyword research

  • On-page SEO

  • Link building

  • Social media & SEO

  • Web analytics

  • SEO tools

  • Search Engine Advertising/ SEA

  • Writing ads

  • Campaign settings

  • Conversion tracking

  • Remarketing

  • Combination of SEO and SEA.

Überfachliche Kompetenzen

Foreign Language4 ECTS ? !

Depending on the student‘s choice, language courses are offered, for example, in English, Spanish or French. If you choose the English­-Only track, the lessons will focus on the intensive development of your English skills.

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Auslandssemester

Auslandssemester25 ECTS ? !

You will spend the fifth semester at one of our numerous partner universities abroad. Our International Office supports you in the selection & application process and coordinates the courses to be taken abroad with you in advance.

Programmspezifische Lehrinhalte

Bachelor Thesis12 ECTS ? !

During your 6th semester you are working on your Bachelor thesis. You have 12 weeks to complete your thesis and the subject is freely selectible. A supervisor from CBS will support you and you can write the thesis in collaboration with a company as well.

Bachelor Thesis Tutorial1 ECTS ? !

During the Bachelor Thesis Tutorial you will learn the fundamentals for your Bachelor thesis: Defining the topic as well as structuring the thesis and you will learn the theoretical knowledge for scientific working.

Business Simulation Game4 ECTS ? !

In a business simulation game participants have to manage their own virtual company which operates in the same market as other participant-operated competitors. This involves making typical management decisions in realistic environments. Beside the deepening and active examination of subject-specific knowledge the simulation games also include the team environment, where interaction, communication and prioritization are of paramount importance. Participants learn how to manage risk and uncertainty while time is limited and information constrained. Group-reflections help to take over different perspectives and to discuss pros and cons of content- as well as behaviour-related actions.

Wahlbereich

Product & Price Strategies3 ECTS ? !
  • Typologies of products and services

  • Value drivers of successful product management

  • Price and its microeconomic foundations

  • The importance of price and product within the marketing mix

  • Selecting the appropriate pricing approach for different product categories

  • Cost-based, competition-based and value-based price strategies

  • Pricing techniques and tools for optimal goal-achievement

  • Digital vs. non-digital products and their appropriate price strategies

  • International pricing decisions

Sales Excellence3 ECTS ? !
  • Introduction to sales

  • The decision field of Marketing

  • The information needs of marketing

  • Multivariate statistical analysis methods (e.g. product demand, competitors)

  • State of research of quantitative marketing

  • Methods and application

  • The structure of the data matrix

  • Statistical analysis methods

  • Mathematical models

  • Operations Research

Überfachliche Kompetenzen

Personal Skills2 ECTS ? !

In courses such as Rhetoric and Presentation or Business and Society your social and leadership skills are trained. In addition to various compulsory courses, there are optional subjects where you can choose which of your competences should be particularly strengthened.

Bachelor International Business Marketing Management Student

International Marketing Management: Beziehungen managen

Jedes Unternehmen will Kunden gewinnen und halten. Genauso will es ein gutes Verhältnis zu Lieferanten, zu den Mitarbeitern, zu Bewerbern, Investoren und zur Öffentlichkeit sicherstellen. Diese Beziehungen zu managen ist eine Aufgabe von Marketing Managern/-innen. Und alle Disziplinen sind sehr unterschiedlich. Manche lassen sich sehr schnell und einfach messen, wie beispielsweise Online-Werbung oder Shop-Optimierungen, andere hingegen wirken indirekt, wie Sponsoring oder reine Image-Werbung. Du erfährst, welche Ziele mit welchen Maßnahmen erreichbar sind. Dazu lernst Du auch aktuellste Marketing-Strömungen wie Social Commerce, Marketingautomation und die Chancen des Internet of Things‘ kennen.

Vertriebsprozesse optimieren

Im Marketing und im Vertrieb gibt es extrem viele Stellschrauben, deren Veränderung den Geschäftserfolg beeinflussen. Welche Kanäle und welche Botschaften sorgen für Umsatz? Welche Maßnahmen sind ineffizient? Wie werden Daten optimal genutzt? Dein Marketing Studium ermöglicht Dir, Herausforderungen ganzheitlich anzugehen. Das ist wertvolles Wissen, von dem Dein künftiger Arbeitgeber profitieren wird. Und Du natürlich auch.

Wir nehmen Praxisnähe & Internationalität ernst

Marketing ist heute international. In Unternehmen werden die Weichen für weltweite Werbekampagnen gestellt und Marketingstrategien entwickelt. Hier sind Experten/-innen gefragt, die nicht nur die Welt des Marketings kennen, sondern auch interkulturelle Kompetenz beweisen. Gerade das ist der Vorteil des International Business Studiums an der CBS: neben der Unterrichtssprache Englisch – plus dem weiteren Fremdsprachentraining – und den Mitstudierenden aus vielen Ländern gehört ein Auslandssemester an einer unserer Partnerhochschulen automatisch dazu. Dort lernst Du eine andere Sicht auf Kundenbeziehungen kennen, beispielsweise in den USA, dem Vorreiter-Land für die meisten Marketing-Trends. Außerdem absolvierst Du ein Pflichtpraktikum bei einem Unternehmen. Wie wäre es mit einer Firma im Ausland oder im globalen Marketing eines deutschen Unternehmens? Unser Career Service unterstützt Dich dabei, einen spannenden Praktikumsplatz bei einem renommierten Unternehmen zu finden – auch im Ausland!

Damit Du Dich schon während des International Marketing Management Studiums optimal auf den Arbeitsmarkt vorbereiten und verschiedene Branchen kennenlernen kannst, sind mehrere Praxisphasen im Lehrplan des International Marketing Management Bachelorstudiums integriert. So wirst Du u. a. an komplexen Fragenstellungen in einem gemeinsamen Business Project mit Praxispartnern arbeiten oder in unserem Business Simulation Game Dein Wissen praktisch anzuwenden. 

Außerdem erlernst Du in unseren Soft-Skill-Kursen, wie Du Teams führst und mit Deinen Kommilitoninnen/Kommilitonen auf allen Hierarchieebenen zielgerichtet kommunizierst. Ob im Bewerbungsgespräch oder bei einer wichtigen Abschlusspräsentation – Ein souveränes Auftreten ist dabei die Summe aus Deinen Erfahrungen und gezielten Trainings, in denen Du Deine Fähigkeiten verbessern kannst. Mit einer überzeugenden Ausstrahlung und Rhetorik wirst Du im Arbeitsleben stets erfolgreich sein.

Bist Du überzeugt?

Lerne die CBS persönlich kennen: Online & vor Ort Infoveranstaltungen

Events
Düsseldorf/Neuss
Open Campus Night - Campus Düsseldorf/Neuss
19. März 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Mainz
Open Campus Night - Campus Mainz
19. März 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Solingen
Open Campus Night - Campus Solingen
20. März 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Köln
Open Campus Night - Campus Köln
10. April 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Hamburg
Open Campus Night - Campus Hamburg
10. April 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Hannover
Open Campus Night - Campus Hannover
11. April 2024 | 18:00 - 20:00
Events
Berlin/Potsdam
Open Campus Day - Campus Berlin/Potsdam
13. April 2024 | 11:00 - 14:00
Events
Aachen
Open Campus Day - Campus Aachen
4. Mai 2024 | 11:00 - 14:00

Welche Berufe gibts es im Marketing?

Als Absolvent/-in des Marketing Management Studium hast Du die Chance, beispielsweise im Brand Management eines großen Konsumgüterherstellers einzusteigen – hier ist Marketing beinahe die wichtigste Abteilung, Du erhältst früh viel Verantwortung und kannst den Start dort als Karrieresprungbrett nutzen. Wenn Du feststellst, dass Du Dich für komplexe Strategien entlang der gesamten Wertschöpfungskette interessierst, ist ein global vernetzter Mittelständler ein interessanter Arbeitgeber. Oder Du konzentrierst Dich auf die analytische Seite des Marketings und wirst zum gefragten Digital-Experten.

Karriere im Marketing. Hier findest Du alle wichtigen Informationen zum Berufsfeld und den verschiedenen Möglichkeiten nach einem Marketing Studium

Wie viel verdient ein Marketing Manager? Hier findest Du auf dieser Seite, rund um das Thema Marketing Gehälter, weitere Informationen

NOCH NICHT ÜBERZEUGT? HIER FINDEST DU WEITERE GRÜNDE, WARUM DU MIT DER CBS DIE RICHTIGE ENTSCHEIDUNG TRIFFST

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Marc Spitz

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Elsa Chumakova

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Maike Refäuter

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Elena Göpfert

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Simon Blache

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Mirjam Zimmermann

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Das sagen unsere Alumni

Philip Kollmann
Projektmanager Wayne's Coffee

„Besonders die Soft-Skill-Kurse haben mir für mein Auftreten in den Bewerbungsgesprächen sehr geholfen. Durch die Arbeit im Finance and Business Club habe ich ein breites Netzwerk aufgebaut und Projektmanagement-Fähigkeiten erworben, mit denen ich bei den Firmen punkten konnte."

Katrin Rieger
Bereichsdirektorin Reisevertrieb
Deutschland / Vice President Sales
HanseMerkur Krankenversicherung

„Das praxisnahe Lernen in kleinen Gruppen hat mich optimal auf heutige Projekt- und Teamarbeit vorbereitet. Die CBS hat mir die entscheidenden Soft Skills und aktuelles Wissen aus der Praxis vermittelt."

Christopher Rosenbaum
Manager
Ernst & Young GmbH
Wirschaftsprüfungsgesellschaft

„Das Management Studium bereitet einen sorgfältig auf die Aufgaben eines Beraters vor. "Insbesondere das Fördern von Präsentationstechniken sowie analytischem Denkvermögen ist im Berateralltag von enormer Bedeutung.“

Neil Jordaan
Global Digital Content Manager
Elanco

„Viele Professoren haben uns im Unterricht an ihrer Branchenerfahrung teilhaben lassen und konnten trockene Theorie mit Praxisbeispielen veranschaulichen. Auch die internationale Atmosphäre am Campus hat mir gut gefallen.“

Lisa Fleischhauer
Technical Business Analyst
Fielmann Ventures GmbH

„Das Studium an der CBS hat einen großen Beitrag zu meiner Persönlichkeitsentwickung geleistet.“

Christian Miele
Präsident
Bundesverband Deutsche Startups e.V.

„Insbesondere das Rhetoriktraining hat mir sehr geholfen meine eigenen Ideen zu präsentieren. Ebenso ist die praxisbezogene Ausbildung an der CBS sehr gut!“

Hauke Grün
Global Group Director
Initiative

„Das Studium an der CBS hat mich in vielerlei Hinsicht auf meine Karriere bei einer der weltweit führenden Media-Agenturen vorbereitet.“

Sandra Dreier
Partner im Bereich Financial Accounting & Advisory Services
EY (Ernst & Young GmbH Wirtschaftsprüfgesellschaft

„Besonders gefallen hat mir die Mischung aus Theorie und Praxis, die Internationalität, die kleinen Lerngruppen sowie die vielen Aktivitäten außerhalb des Lehrplans.“

Stefanie Zipp
Personalmarketingreferentin
Deutsche Bahn AG

„Durch das Masterstudium an der CBS konnte ich mein fachliches Wissen weiterentwickeln und mich perfekt auf den Berufseinstieg vorbereiten. Vor allem konnte ich aus den praxisbezogenen Inhalten sehr viel mitnehmen.“

Christian Knott
Partner
Capnamic Ventures Management GmbH

„Viele Kontakte aus dem Studium sind für mich heute noch relevante Ansprechpartner für die verschiedensten Themen. Hier schon an der Uni zu lernen, welchen Mehrwert das Netzwerk haben kann, war wichtig.“

Tim Becker
Manager Automotive & Sustainability
Porsche Consulting GmbH

„Mir haben besonders der persönliche Charakter des Studiums und die gute Atmosphäre gefallen, die insbesondere durch die Kursgröße und die Nähe zu den Dozenten erreicht wurden.“