Bachelor Exchange Programmes
English-taught
English-taught
German-taught
Part-Time
Part-Time
Double Degree Master
Locations
Campus Cologne
Campus Mainz
Campus Berlin/Potsdam
Incoming Students
Outgoing Students
International Office
Bachelor Exchange Programmes
English-taught
German-taught
English-taught
German-taught
MBA
Double Degree Master
Locations
Campus Cologne
Campus Mainz
Campus Berlin/Potsdam
Incoming Students
Outgoing Students
International Office
Student Life
Below you will find a list of the current CBS publications by authors.
Ervits, I. (2020). Corporate Social Responsibility Reporting by State-owned Enterprises in China, paper under review with Asian Business & Management.
Ervits, I. (2020). R&D by US Multinationals in China: Location and Intensity of Co-invention, paper under review with International Journal of Emerging Markets.
Dziubek, S., Fuchs, O. & Schwarz, S. (2022). Effects of workplace digitalisation on the motivation of German office employees. I nternational Journal of Business Management, 6, 39-48.
Fuchs, O., Dziubek, S., & Schwarz, S. (2022). Effects of Workplace Digitalisation on the Motivation of German Office Employees. IJBM, 6(6), 39-48. https://doi.org/10.26666/rmp.ijbm.2022.6.6.
Fuchs, O., Weissleder, S., & Najmaei, M. (2022). A Probing German Case Study on Trust Building Factors Around Online Leadership in Virtual Work Environments. International Journal of Business and Management, 6 (4), 30-39. https://doi.org/10.26666/rmp.ijbm.2022.4.3
Hafshah, R. N., Najmaei, M., Mansori, S., & Fuchs, O. (2022). The Impact of Remote Work During COVID-19 Pandemic on Millennial Employee Performance: Evidence from the Indonesian Banking Industry. Journal of Insurance and Financial Management, 7(2), 15-39.
Herrmann, B. (2022). Recht auf Gesundheit in der COVID-19-Pandemie und die Regeln des Welthandels. Zugang zu Impfstoffen und Medikamenten in Entwicklungsländern und Schutz geistigen Eigentums in der WTO. In Amos International 1/2022, 18-25.
Herrmann, B. (2020). Die Welthandelsorganisation und das globale Gemeinwohl – Herausforderungen und Lösungsansätze. In M. Heimbach-Steins et al. (Eds.) Globales Gemeinwohl. Sozialwissenschaftliche und sozialethische Analysen. 249-272. Ferdinand Schöningh.
Herrmann, B./Rundshagen, V. (2020). Paradigm shift to implement SDG 2 (end hunger): A humanistic management lens on the education of future leaders. In: The International Journal of Management Education 18 (1).
Horstmann, R. (2021): Sicher Bahnfahren in Zeiten der Corona-Pandemie, in: Magazin Privatbahn, 01/2021, S. 80-81.
Horstmann, R. (2021). Logistik gehört auf den Lehrplan In: Deutsche Verkehrs-Zeitung 3, 26.
Horstmann, R. (2020). Mit Beiräten die Zukunft des Familienunternehmens sichern – Perspektiven erweitern. In: Schifffahrt Hafen Bahn und Technik 6, 30-31.
Horstmann, R., Plum, O. (2020). Vorteile teils unerkannt – Ergebnisse einer gemeinsamen Studie der CBS Business School und BoardFinder. In: Schifffahrt Hafen Bahn und Technik 7, 25.
Horstmann, R., Plum, O. (2020). Blick von außen zahlt sich aus. In SparkassenZeitung 3. Novemver 2020, https://www.sparkassenzeitung.de/vertrieb/firmenkunden-blick-von-aussen-zahlt-sich-aus.
Janetzko, D. (2020). The role of APIs in data sampling from social media. In Anabel Quan-Haase and Luke Sloan (Eds.) The Sage Handbook of Social Media Research Methods, 2. Auflage 146-160. London.
Fröhlich, E. & Karlshaus, A. (2022). Qualitäts- und Akzeptanzmerkmale von E-Learnings, in: Thelen, U., & Hägerbäumer, M. (Hrsg.) HR-Management und Corporate Learning im Zeichen der Digitalisierung. Untersuchungen, Fallstudien, Empfehlungen. Bonn/Berlin: Lemmens Medien Verlag, S. 154-172.
Fröhlich, E., Karlshaus, A., & Purg, D. (2022). Shaping the New Normal: Business Schools as Enablers of a Sustainable World: The example of CBS International Business School, Germany, and IEDC-Bled School of Management, Slovenia, in: Dr. Ayman El Tarabishy, Prof. David Audretsch, Prof. Dafna (Barel) Kariv, Prof. Katia Passerini, Associate Prof. Tan-Wee Liang & Prof. Rico Baldegger (Eds.) The Future of Business Schools.
Fröhlich, E., Karlshaus, A. & Purg, D. (2022). Shaping the New Normal: Business Schools as an Enabler for Promoting a Sustainable World. The example of CBS International Business School, Germany and IECD Bled, Slovenia, In: El Tarabishy, A., Audretsch, D., Kariv, D.B., Passerini, K., Liang, T.W. & Baldegger, R. (Hrsg.): Future of Business Schools, p. 111 - 129.
Ommen, E., Schmitz, M. & Karlshaus, A. (2022). Rethinking Expat Management - A Systematic Literature Review of Sustainability in Global Mobility. Academy of Management Annual Meeting Proceedings 2022(1).
Karlshaus, A., López, I. & Schwarz, S. (Hrsg.) (2022). Chancen und Herausforderungen des Home-Office. CBS International Business School.
Fröhlich, E., Karlshaus, A. (2022). Qualitäts- und Akzeptanzmerkmale von E-Learnings. Eine Analyse basierend auf einem konkreten E-Learning für die nachhaltige Beschaffung, In: HR-Management & Corporate Learning im Zeichen der Digitalisierung, von: Thelen, U. & Hägerbäumer, M. (Hrsg), Lemmens Medien, S. 154 – 172 (ISBN: 978-3-86856-025-1).
Fröhlich, E. & Karlshaus, A. (2022). Quality and acceptance characteristics of e-learnings. An analysis based on an e-learning for sustainable procurement. WEEC (14.-18. März 2022): 11th World Environmental Education Congress.
Karlshaus, A. & Wolf, A. (2021): Agiles Human Resources, Springer Gabler Verlag, Wiesbaden.
Karlshaus, A. & Wolf, A. (2021): Agiles HR – mit Kundenorientierung Mehrwert schaffen, In: Karlshaus, A. & Wolf (2021): Agiles Human Resources, Verlag, Wiesbaden, S. 3 - 25.
Schwarz, S. & Schwarz, F. (2021). Agile Organisationskultur: HR als Treiber des kulturellen Transformationsprozesses. In A. Karlshaus & A. Wolf (Hrsg.), Agiles Human Resources. Kundenzentriertes Denken und Handeln im Personalbereich (S. 173-188). Berlin: Springer Gabler.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Flexibler werden. Personalmagazin, Heft 6, S. 56 - 60.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? HR RoundTable News, April 2021, S. 6-7.
Karlshaus, A., López, I. (2021). Wie lässt sich Flexibilität in deutschen Unternehmen verbessern. Personalmagazin (Mai, Heft 6), S. 56-60.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? Wichtige Erkenntnisse liefert der Aurum Flexibilitätsmonitor. HR Round Table, 2021 (Nr. 26), S. 6-7.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Zum Zusammenhang von Onboarding und Commitment – Herausforderung in Zeiten von Covid-19. HR Round Table, 2021 (Nr. 2), S. 10-11.
Karlshaus, A. (2020). Implementing Part-Time Leadership as Instrument for Sustainable HR Management. In Schmidtpeter, René (Eds.) CSR Konferenzbeiträge 2018. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.
Karlshaus, A. & Wolf, A. (2021). Agiles Human Resources. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.
López, I. & Karlshaus, A. (2019). Stellenwert des Trennungsmanagements: Outplacement oder Newplacement, HR Round Table, 2019 (Nr. 20), 22-23.
López, I. (2022). Employer Branding und New Work – Einflussfaktoren auf die Generation Y und Z. HR RoundTable News, (26), S. 22-23.
López, I. (2022). Herausforderung in Krisenzeiten – Zum Zusammenhang von Homeoffice und psychischen Belastungserscheinungen. HR RoundTable News, (25), S. 14-15.
Karlshaus, A., López, I. & Schwarz, S. (Hrsg.) (2022). Chancen und Herausforderungen des Home-Office. CBS International Business School.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Flexibler werden. Personalmagazin, Heft 6, S. 56 - 60.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? HR RoundTable News, April 2021, S. 6-7.
López, I. (2021). Clipping: Corona Krise zwingt Unternehmen zu mehr Flexibilität. PT Magazin für Wirtschaft und Gesellschaft. https://www.pt-magazin.de/de/wirtschaft/innovation/corona-krise-zwingt-unternehmen-zu-mehr-flexibilit_kn8y4p7p.html
Karlshaus, A., López, I. (2021). Wie lässt sich Flexibilität in deutschen Unternehmen verbessern. Personalmagazin (Mai, Heft 6), S. 56-60.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? Wichtige Erkenntnisse liefert der Aurum Flexibilitätsmonitor. HR Round Table, 2021 (Nr. 26), S. 6-7.
López, I., Karlshaus, A. (2021). Zum Zusammenhang von Onboarding und Commitment – Herausforderung in Zeiten von Covid-19. HR Round Table, 2021 (Nr. 2), S. 10-11.
López, I. (2021). Clipping: Unternehmen reagieren mit Flexibilitätsboost auf die Pandemie. managerSeminar.de. https://www.managerseminare.de/ms_Artikel/Arbeits-und-Organisationsstrukturen-Unternehmenreagieren-mit-Flexibilitaetsboost-au,281706.
López, I. (2021). Clipping: Flexibilitätsgrad von Unternehmen. SpringerProfessionial. https://www.springerprofessional.de/agile-methoden/corona-krise/corona-macht-unternehmen-agil/18851188
López, I., Karlshaus, A., Abegg, H., (2020). Outplacement in der Wissenschaft – Studie der CBS International Business School in Kooperation mit VBLP. PERSONALintern. 10. Februar 2020.
López, I., Staben, T., Horn, M. Corona Talk: Wege aus der Corona-Krise. HR RoundTable Online. 8. Juni 2020.
López, I. (2020). Nachhaltigkeit „Umweltbewusstsein kann unsere Wirtschaft stärken“. Steinbeis Papier. März 2020
López, I. (2020). New Work und Employee Relationship Management. HR RoundTable News. 30, Hamburg. April 2020.
López, I. (2020). Ökologie, Technologie, Gesellschaft „Die Corona-Krise ist für uns ein breites gesellschaftliches Experiment radikaler Entschleunigung“. Steinbis Papier. Mai 2020.
Maintz, J., Neisser, F. (2022). Relationalität und räumliche Dynamik von Risiken - ein bioterroristisches Szenario aus Perspektive der Actor Network Theory. In Felgentreff, C. und T. Glade (Eds.) Naturrisiken und Sozialkatastrophen. Grundlagen und Herausforderungen der Gefahren- und Risikoforschung. 2. Auflage. Berlin, Springer Spektrum (in press).
Aytan, G. (2021). Social media marketing in the self-media era: A self-experiment on TikTok. Internet Economics 12 (Eds. J. Maintz). Münster, LIT.
Müller, M. (2021). Online media marketing approaches of Latin American multinationals: Analyzing the integration of culture-sensitive designs. Internet Economics 9 (Hds. J. Maintz). Münster, LIT (in press).
Schmittem, J. (2021). Data-driven travel marketing. The importance of business intelligence for affiliate marketing in the travel industry. Internet Economics 11 (Eds. J. Maintz). Münster, LIT.
van Houtte, C. (2021). TikTok as a Marketing Channel for Influencer Marketing: A comparison between Instagram, YouTube & TikTok. In Internet Economics 13 (Eds. J. Maintz). Münster, LIT (in press).
Monti, A. (2022). Monetisierungs- und Preispolitik in der Plattformökonomie – Implikationen und Handlungsempfehlungen. In: Stummeyer, C., Raab, A., Behm, M.E. (Eds.) Plattformökonomie im Gesundheitswesen. Wiesbaden: Springer Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35991-1_11.
Monti, A. (2020). Marketing and CSR. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O. Idowu and René Schmidpeter.
Monti, A. (2020). Brand Management. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O. Idowu and René Schmidpeter.
Monti, A. (2020). Value. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O. Idowu and René Schmidpeter.
Monti, A. (2020). Mozart und seine Subskription der drei Klavierkonzerte KV 413-415 von 1783 – Eine wirtschaftshistorische Betrachtung der Erlös- und Preismodelle der Subskription und des Abonnements im 17. und 18. Jahrhundert. In Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte, Band 62, November 2020.
Remer, L. (2020). Abestos. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. (2020). Animal Rights. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. (2020). Compulsive Buying. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. (2020). Corporate Manslaughter. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. (2020). Sustainable Communities. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. (2020). Sovereign Wealth Funds. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. (2020). Sustainable Investments. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Remer, L. Kattilakoski H., (2020). MFI operational self-sufficiency in Sub-Saharan Africa: Empirical Evidence. In: Journal of Corporate Social Responsibility.
Remer, L. (2021). Executive Remuneration and CSR. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.
Grajfoner, D., Rojon, C., & Eshraghian, F. (2022). Academic leaders: In-role perceptions and developmental approaches. Educational Management Administration & Leadership, 0(0). https://doi.org/10.1177/17411432221095957.
Rojon, C., Okupe, A., & McDowall, A. (2021). Utilisation and development of systematic reviews in management research: What do we know and where do we go from here? International Journal of Management Reviews, 00, 1-33.
Rojon, C., Bode, N., & McDowall, A. (2020). What clients want: A conjoint analysis of precursors to coach selection. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 18(1), 73-87.
Lehmann, J., Rojon, C., & Schiffner-Backhaus, S. (2020). Der Wandel zündet. Personalwirtschaft, 1, 20-22.
Rojon, C. (2020). Arbeitsleistung: Was ist das eigentlich und wie kann man sie erfassen? In S. Schiffner-Backhaus & K. Holländer (Eds.) HR entdecken – Karrierepfade in der weiten Welt der Human Resources. 65-79. Bonn, DE: ITB Consulting.
Mocca, E., Rojon, C., & Hernandez, J. (2019). Great expectations? A systematic review of the relationship between school-to-higher education transition and social mobility. Sociological Spectrum, 39(4), 264-280.
Héliot, Y., Gleibs, I. H., Coyle, A., Rousseau, D. M. & Rojon, C. (2019). Religious identity in the workplace: A systematic review, research agenda, and practical implications. Human Resource Management, 59 (2), 153-173.
Schulze, M. (2022). Diversity, Equity and Inclusion in Accounting: Winning or losing the race of relevance as a profession? Controller Magazin Special, 19, 18-19.
Biel, A./Schulze, M. (2021). Management Reporting im digitalen Kontext. Controller Magazin, 46 (2), 51-55.
Wiesmann, W./ Schulze, M. (2021). Gestaltung und Weiterentwicklung von Controllingorganisationen in Zeiten von Digitalisierung und Automatisierung. In: Gleich, R. (Eds.),Organisation des Controllings – Wie der Spagat zwischen Effizienz und Flexibilität gelingt. 91-108. Freiburg/München/Stuttgart: Haufe.
Schulze, M./Nuhn, H. F. R. (2020). Robotic Process Automation im Controlling: Ergebnisse einer empirischen Studie. In: Gleich, R. (Eds.) Controlling Challenge 2025 – Agil, digital, effektiv. 79-90. Freiburg/München/Stuttgart: Haufe.
Schulze, M./Jiles, L. (2020). Robotic Process Automation im Finanzbereich – Anwendungspotenziale und beispielhafte Use Cases auf Basis aktueller Studien. REthinking Finance, 2 (5), 4-7.
Gleich, R./Schulze, M./Hofmann, S./Nasca, D. (2020). Controlling. In Pfohl, H.-C. (Eds.) Betriebswirtschaftslehre der Mittel- und Kleinbetriebe, 6. Aufl., Berlin: Schmidt.
Schulze, M./Nuhn, H. (2020). Robotic Process Automation in Controlling – Results of an empirical study. Study Report, International Group of Controlling (Eds.) St. Gallen.
Raschig, S./Schulze, M. (2020). Weiterentwicklung des Finanz-Forecasts im Rahmen der digitalen Transformation am Beispiel der SAP SE. In Keimer, I./Egle, U. (Eds) Die Digitalisierung der Controlling-Funktion. 25-41. Wiesbaden: Springer Fachmedien.
Nuhn, H./Schulze, M./Wallraff, B. (2020). Künstliche Intelligenz im Finanzbereich – eine praktische Anleitung für den Einstieg. In: REthinking Finance, 2 (1), 4-10.
Grandpierre, A., Wallraff, B. & Zeiner, R. (2022). Transformationsherausforderung Innovationskultur. Wie Tech-Talents und ihre Wertvorstellungen Life-Science-Unternehmen vor sich hertreiben. Pharmind, S. 736-742.
Schulte, C. & Wallraff, B. (2022). Agiles Lernen ist strukturiert, aber flexibel. Wie das die Kinder auf morgen vorbereiten kann. Didacta – Das Magazin für lebenslanges Lernen.
Wallraff, B. & Börner, N. (2022). Künstliche Intelligenz im Coaching: Wie Coaches Künstliche Intelligenz erfolgreich in ihre Praxis einbinden können. Coaching-Magazin. Wallraff, B. (2022). Was bedeutet Künstliche Intelligenz für Führungskräfte. Blog Frankfurt School of Finance & Management.
Wallraff, B., Broßmann, F., Bihn, K., Hochlehnert, C., Nickstadt, N. & Pohl, M. (2022). Künstliche Intelligenz in kleinen und mittleren Unternehmen - Hürden in der Implementierung und wie man sie überwinden kann. Whitepaper CBS International Business School/ SKAD Schulz & Krill Advisory AG.
Lombard, S., Wallraff, B. (2021): Agile Lernprozesse bei DB Systel, in: wissensmanagement. Das Magazin für Digitalisierung, Vernetzung & Collaboration.
Kamb, G., Wallraff, B. (2020). Was Teams von Polarforschern lernen können, in: personalmagazin, August 2020, 50-53.
Nuhn, H., Schulze, M., Wallraff, B. (2020). Künstliche Intelligenz im Finanzbereich – eine praktische Anleitung für den Einstieg. In: REthinking Finance, 2 (1), 4-10.
Wee, D. (2020). Revisiting ‘Singapore’ on tour at the Venice Biennale. In P. Mura, K. Tan and C.W. Choy (Eds.) Tourism and Asian Contemporary Art, Springer.
Wee, D. (2020). Walking with the Little Prince in Busan: Paradoxes of culture making and place identity in a tourist slum. In S.K. Dixit and J.C. Henderson (Eds.) Tourism in Cities: An Asian perspective, Routledge.