REQUEST A BROCHURE
REQUEST A BROCHURE
Graduate
Campus & Student Life

Publications

CBS Publications by Authors (2020-2022)

Below you will find a list of the current CBS publications by authors. 

Prof. Dr. Irina Ervits

  • Ervits, I. (2020). Corporate Social Responsibility Reporting by State-owned Enterprises in China, paper under review with Asian Business & Management.

  • Ervits, I. (2020). R&D by US Multinationals in China: Location and Intensity of Co-invention, paper under review with International Journal of Emerging Markets.

Prof. Dr. Olivier Fuchs

  • Dziubek, S., Fuchs, O. & Schwarz, S. (2022). Effects of workplace digitalisation on the motivation of German office employees. I nternational Journal of Business Management, 6, 39-48.

  • Fuchs, O., Dziubek, S., & Schwarz, S. (2022). Effects of Workplace Digitalisation on the Motivation of German Office Employees. IJBM, 6(6), 39-48. https://doi.org/10.26666/rmp.ijbm.2022.6.6.

  • Fuchs, O., Weissleder, S., & Najmaei, M. (2022). A Probing German Case Study on Trust Building Factors Around Online Leadership in Virtual Work Environments. International Journal of Business and Management, 6 (4), 30-39. https://doi.org/10.26666/rmp.ijbm.2022.4.3

  • Hafshah, R. N., Najmaei, M., Mansori, S., & Fuchs, O. (2022). The Impact of Remote Work During COVID-19 Pandemic on Millennial Employee Performance: Evidence from the Indonesian Banking Industry. Journal of Insurance and Financial Management, 7(2), 15-39.

Prof. Dr. Brigitta Herrmann

  • Herrmann, B. (2022). Recht auf Gesundheit in der COVID-19-Pandemie und die Regeln des Welthandels. Zugang zu Impfstoffen und Medikamenten in Entwicklungsländern und Schutz geistigen Eigentums in der WTO. In Amos International 1/2022, 18-25.

  • Herrmann, B. (2020). Die Welthandelsorganisation und das globale Gemeinwohl – Herausforderungen und Lösungsansätze. In M. Heimbach-Steins et al. (Eds.) Globales Gemeinwohl. Sozialwissenschaftliche und sozialethische Analysen. 249-272. Ferdinand Schöningh.

  • Herrmann, B./Rundshagen, V. (2020). Paradigm shift to implement SDG 2 (end hunger): A humanistic management lens on the education of future leaders. In: The International Journal of Management Education 18 (1).

Prof. Dr. Rembert Horstmann

  • Horstmann, R. (2021): Sicher Bahnfahren in Zeiten der Corona-Pandemie, in: Magazin Privatbahn, 01/2021, S. 80-81.

  • Horstmann, R. (2021). Logistik gehört auf den Lehrplan In: Deutsche Verkehrs-Zeitung 3, 26.

  • Horstmann, R. (2020). Mit Beiräten die Zukunft des Familienunternehmens sichern – Perspektiven erweitern. In: Schifffahrt Hafen Bahn und Technik 6, 30-31.

  • Horstmann, R., Plum, O. (2020). Vorteile teils unerkannt – Ergebnisse einer gemeinsamen Studie der CBS Business School und BoardFinder. In: Schifffahrt Hafen Bahn und Technik 7, 25.

  • Horstmann, R., Plum, O. (2020). Blick von außen zahlt sich aus. In SparkassenZeitung 3. Novemver 2020, https://www.sparkassenzeitung.de/vertrieb/firmenkunden-blick-von-aussen-zahlt-sich-aus.

Prof. Dr. Dietmar Janetzko

  • Janetzko, D. (2020). The role of APIs in data sampling from social media. In Anabel Quan-Haase and Luke Sloan (Eds.) The Sage Handbook of Social Media Research Methods, 2. Auflage 146-160. London.

Prof. Dr. Anja Karlshaus

  • Fröhlich, E. & Karlshaus, A. (2022). Qualitäts- und Akzeptanzmerkmale von E-Learnings, in: Thelen, U., & Hägerbäumer, M. (Hrsg.) HR-Management und Corporate Learning im Zeichen der Digitalisierung. Untersuchungen, Fallstudien, Empfehlungen. Bonn/Berlin: Lemmens Medien Verlag, S. 154-172.

  • Fröhlich, E., Karlshaus, A., & Purg, D. (2022). Shaping the New Normal: Business Schools as Enablers of a Sustainable World: The example of CBS International Business School, Germany, and IEDC-Bled School of Management, Slovenia, in: Dr. Ayman El Tarabishy, Prof. David Audretsch, Prof. Dafna (Barel) Kariv, Prof. Katia Passerini, Associate Prof. Tan-Wee Liang & Prof. Rico Baldegger (Eds.) The Future of Business Schools.

  • Fröhlich, E., Karlshaus, A. & Purg, D. (2022). Shaping the New Normal: Business Schools as an Enabler for Promoting a Sustainable World. The example of CBS International Business School, Germany and IECD Bled, Slovenia, In: El Tarabishy, A., Audretsch, D., Kariv, D.B., Passerini, K., Liang, T.W. & Baldegger, R. (Hrsg.): Future of Business Schools, p. 111 - 129.

  • Ommen, E., Schmitz, M. & Karlshaus, A. (2022). Rethinking Expat Management - A Systematic Literature Review of Sustainability in Global Mobility. Academy of Management Annual Meeting Proceedings 2022(1).

  • Karlshaus, A., López, I. & Schwarz, S. (Hrsg.) (2022). Chancen und Herausforderungen des Home-Office. CBS International Business School.

  • Fröhlich, E., Karlshaus, A. (2022). Qualitäts- und Akzeptanzmerkmale von E-Learnings. Eine Analyse basierend auf einem konkreten E-Learning für die nachhaltige Beschaffung, In: HR-Management & Corporate Learning im Zeichen der Digitalisierung, von: Thelen, U. & Hägerbäumer, M. (Hrsg), Lemmens Medien, S. 154 – 172 (ISBN: 978-3-86856-025-1).

  • Fröhlich, E. & Karlshaus, A. (2022). Quality and acceptance characteristics of e-learnings. An analysis based on an e-learning for sustainable procurement. WEEC (14.-18. März 2022): 11th World Environmental Education Congress.

  • Karlshaus, A. & Wolf, A. (2021): Agiles Human Resources, Springer Gabler Verlag, Wiesbaden.

  • Karlshaus, A. & Wolf, A. (2021): Agiles HR – mit Kundenorientierung Mehrwert schaffen, In: Karlshaus, A. & Wolf (2021): Agiles Human Resources, Verlag, Wiesbaden, S. 3 - 25.

  • Schwarz, S. & Schwarz, F. (2021). Agile Organisationskultur: HR als Treiber des kulturellen Transformationsprozesses. In A. Karlshaus & A. Wolf (Hrsg.), Agiles Human Resources. Kundenzentriertes Denken und Handeln im Personalbereich (S. 173-188). Berlin: Springer Gabler.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Flexibler werden. Personalmagazin, Heft 6, S. 56 - 60.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? HR RoundTable News, April 2021, S. 6-7.

  • Karlshaus, A., López, I. (2021). Wie lässt sich Flexibilität in deutschen Unternehmen verbessern. Personalmagazin (Mai, Heft 6), S. 56-60.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? Wichtige Erkenntnisse liefert der Aurum Flexibilitätsmonitor. HR Round Table, 2021 (Nr. 26), S. 6-7.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Zum Zusammenhang von Onboarding und Commitment – Herausforderung in Zeiten von Covid-19. HR Round Table, 2021 (Nr. 2), S. 10-11.

  • Karlshaus, A. (2020). Implementing Part-Time Leadership as Instrument for Sustainable HR Management. In Schmidtpeter, René (Eds.) CSR Konferenzbeiträge 2018. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.

  • Karlshaus, A. & Wolf, A. (2021). Agiles Human Resources. Wiesbaden: Springer Gabler Verlag.

  • López, I. & Karlshaus, A. (2019). Stellenwert des Trennungsmanagements: Outplacement oder Newplacement, HR Round Table, 2019 (Nr. 20), 22-23.

Prof. Dr. Irene López

  • López, I. (2022). Employer Branding und New Work – Einflussfaktoren auf die Generation Y und Z. HR RoundTable News, (26), S. 22-23.

  • López, I. (2022). Herausforderung in Krisenzeiten – Zum Zusammenhang von Homeoffice und psychischen Belastungserscheinungen. HR RoundTable News, (25), S. 14-15.

  • Karlshaus, A., López, I. & Schwarz, S. (Hrsg.) (2022). Chancen und Herausforderungen des Home-Office. CBS International Business School.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Flexibler werden. Personalmagazin, Heft 6, S. 56 - 60.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? HR RoundTable News, April 2021, S. 6-7.

  • López, I. (2021). Clipping: Corona Krise zwingt Unternehmen zu mehr Flexibilität. PT Magazin für Wirtschaft und Gesellschaft. https://www.pt-magazin.de/de/wirtschaft/innovation/corona-krise-zwingt-unternehmen-zu-mehr-flexibilit_kn8y4p7p.html

  • Karlshaus, A., López, I. (2021). Wie lässt sich Flexibilität in deutschen Unternehmen verbessern. Personalmagazin (Mai, Heft 6), S. 56-60.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Wie flexibel ist die deutsche Wirtschaft? Wichtige Erkenntnisse liefert der Aurum Flexibilitätsmonitor. HR Round Table, 2021 (Nr. 26), S. 6-7.

  • López, I., Karlshaus, A. (2021). Zum Zusammenhang von Onboarding und Commitment – Herausforderung in Zeiten von Covid-19. HR Round Table, 2021 (Nr. 2), S. 10-11.

  • López, I. (2021). Clipping: Unternehmen reagieren mit Flexibilitätsboost auf die Pandemie. managerSeminar.de. https://www.managerseminare.de/ms_Artikel/Arbeits-und-Organisationsstrukturen-Unternehmenreagieren-mit-Flexibilitaetsboost-au,281706.

  • López, I. (2021). Clipping: Flexibilitätsgrad von Unternehmen. SpringerProfessionial. https://www.springerprofessional.de/agile-methoden/corona-krise/corona-macht-unternehmen-agil/18851188

  • López, I., Karlshaus, A., Abegg, H., (2020). Outplacement in der Wissenschaft – Studie der CBS International Business School in Kooperation mit VBLP. PERSONALintern. 10. Februar 2020.

  • López, I., Staben, T., Horn, M. Corona Talk: Wege aus der Corona-Krise. HR RoundTable Online. 8. Juni 2020.

  • López, I. (2020). Nachhaltigkeit „Umweltbewusstsein kann unsere Wirtschaft stärken“. Steinbeis Papier. März 2020

  • López, I. (2020). New Work und Employee Relationship Management. HR RoundTable News. 30, Hamburg. April 2020.

  • López, I. (2020). Ökologie, Technologie, Gesellschaft „Die Corona-Krise ist für uns ein breites gesellschaftliches Experiment radikaler Entschleunigung“. Steinbis Papier. Mai 2020.

Prof. Dr. Julia Maintz

  • Maintz, J., Neisser, F. (2022). Relationalität und räumliche Dynamik von Risiken - ein bioterroristisches Szenario aus Perspektive der Actor Network Theory. In Felgentreff, C. und T. Glade (Eds.) Naturrisiken und Sozialkatastrophen. Grundlagen und Herausforderungen der Gefahren- und Risikoforschung. 2. Auflage. Berlin, Springer Spektrum (in press).

  • Aytan, G. (2021). Social media marketing in the self-media era: A self-experiment on TikTok. Internet Economics 12 (Eds. J. Maintz). Münster, LIT.

  •  Müller, M. (2021). Online media marketing approaches of Latin American multinationals: Analyzing the integration of culture-sensitive designs. Internet Economics 9 (Hds. J. Maintz). Münster, LIT (in press).

  • Schmittem, J. (2021). Data-driven travel marketing. The importance of business intelligence for affiliate marketing in the travel industry. Internet Economics 11 (Eds. J. Maintz). Münster, LIT.

  • van Houtte, C. (2021). TikTok as a Marketing Channel for Influencer Marketing: A comparison between Instagram, YouTube & TikTok. In Internet Economics 13 (Eds. J. Maintz). Münster, LIT (in press).

Prof. Dr. Alessandro Monti

  • Monti, A. (2022). Monetisierungs- und Preispolitik in der Plattformökonomie – Implikationen und Handlungsempfehlungen. In: Stummeyer, C., Raab, A., Behm, M.E. (Eds.) Plattformökonomie im Gesundheitswesen. Wiesbaden: Springer Gabler. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35991-1_11.

  • Monti, A. (2020). Marketing and CSR.  Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.)  Samuel O. Idowu and René Schmidpeter.

  • Monti, A. (2020). Brand Management. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.)  Samuel O. Idowu and René Schmidpeter.

  • Monti, A. (2020). Value. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.)  Samuel O. Idowu and René Schmidpeter.

  • Monti, A. (2020). Mozart und seine Subskription der drei Klavierkonzerte KV 413-415 von 1783 – Eine wirtschaftshistorische Betrachtung der Erlös- und Preismodelle der Subskription und des Abonnements im 17. und 18. Jahrhundert. In Jahrbuch für Wirtschaftsgeschichte, Band 62, November 2020.


Prof. Dr. Laxmi Remer

  • Remer, L. (2020). Abestos. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. (2020). Animal Rights. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. (2020). Compulsive Buying. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. (2020). Corporate Manslaughter. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. (2020). Sustainable Communities. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. (2020). Sovereign Wealth Funds. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. (2020). Sustainable Investments. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

  • Remer, L. Kattilakoski H., (2020). MFI operational self-sufficiency in Sub-Saharan Africa: Empirical Evidence. In: Journal of Corporate Social Responsibility.

  • Remer, L. (2021). Executive Remuneration and CSR. Encyclopedia of Sustainable Management (Eds.) Samuel O Idowu and Rene Schmidpeter.

Dr. Céline Rojon

  • Grajfoner, D., Rojon, C., & Eshraghian, F. (2022). Academic leaders: In-role perceptions and developmental approaches. Educational Management Administration & Leadership, 0(0). https://doi.org/10.1177/17411432221095957.

  • Rojon, C., Okupe, A., & McDowall, A. (2021). Utilisation and development of systematic reviews in management research: What do we know and where do we go from here? International Journal of Management Reviews, 00, 1-33.

  • Rojon, C., Bode, N., & McDowall, A. (2020). What clients want: A conjoint analysis of precursors to coach selection. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 18(1), 73-87.

  • Lehmann, J., Rojon, C., & Schiffner-Backhaus, S. (2020). Der Wandel zündet. Personalwirtschaft, 1, 20-22.

  • Rojon, C. (2020). Arbeitsleistung: Was ist das eigentlich und wie kann man sie erfassen? In S. Schiffner-Backhaus & K. Holländer (Eds.) HR entdecken – Karrierepfade in der weiten Welt der Human Resources. 65-79. Bonn, DE: ITB Consulting.

  • Mocca, E., Rojon, C., & Hernandez, J. (2019). Great expectations? A systematic review of the relationship between school-to-higher education transition and social mobility. Sociological Spectrum, 39(4), 264-280.

  • Héliot, Y., Gleibs, I. H., Coyle, A., Rousseau, D. M. & Rojon, C. (2019). Religious identity in the workplace: A systematic review, research agenda, and practical implications. Human Resource Management, 59 (2), 153-173.

Prof. Dr. Mike Schulze

  • Schulze, M. (2022). Diversity, Equity and Inclusion in Accounting: Winning or losing the race of relevance as a profession? Controller Magazin Special, 19, 18-19.

  • Biel, A./Schulze, M. (2021). Management Reporting im digitalen Kontext. Controller Magazin, 46 (2), 51-55.

  • Wiesmann, W./ Schulze, M. (2021). Gestaltung und Weiterentwicklung von Controllingorganisationen in Zeiten von Digitalisierung und Automatisierung. In: Gleich, R. (Eds.),Organisation des Controllings – Wie der Spagat zwischen Effizienz und Flexibilität gelingt. 91-108. Freiburg/München/Stuttgart: Haufe.

  • Schulze, M./Nuhn, H. F. R. (2020). Robotic Process Automation im Controlling: Ergebnisse einer empirischen Studie. In: Gleich, R. (Eds.) Controlling Challenge 2025 – Agil, digital, effektiv. 79-90. Freiburg/München/Stuttgart: Haufe.

  • Schulze, M./Jiles, L. (2020). Robotic Process Automation im Finanzbereich – Anwendungspotenziale und beispielhafte Use Cases auf Basis aktueller Studien. REthinking Finance, 2 (5), 4-7.

  • Gleich, R./Schulze, M./Hofmann, S./Nasca, D. (2020). Controlling. In Pfohl, H.-C. (Eds.) Betriebswirtschaftslehre der Mittel- und Kleinbetriebe, 6. Aufl., Berlin: Schmidt.

  • Schulze, M./Nuhn, H. (2020). Robotic Process Automation in Controlling – Results of an empirical study. Study Report, International Group of Controlling (Eds.) St. Gallen.

  • Raschig, S./Schulze, M. (2020). Weiterentwicklung des Finanz-Forecasts im Rahmen der digitalen Transformation am Beispiel der SAP SE. In Keimer, I./Egle, U. (Eds) Die Digitalisierung der Controlling-Funktion. 25-41. Wiesbaden: Springer Fachmedien.

  • Nuhn, H./Schulze, M./Wallraff, B. (2020). Künstliche Intelligenz im Finanzbereich – eine praktische Anleitung für den Einstieg. In: REthinking Finance, 2 (1), 4-10.


Prof. Dr. Bernd Wallraff

  • Grandpierre, A., Wallraff, B. & Zeiner, R. (2022). Transformationsherausforderung Innovationskultur. Wie Tech-Talents und ihre Wertvorstellungen Life-Science-Unternehmen vor sich hertreiben. Pharmind, S. 736-742.

  • Schulte, C. & Wallraff, B. (2022). Agiles Lernen ist strukturiert, aber flexibel. Wie das die Kinder auf morgen vorbereiten kann. Didacta – Das Magazin für lebenslanges Lernen.

  • Wallraff, B. & Börner, N. (2022). Künstliche Intelligenz im Coaching: Wie Coaches Künstliche Intelligenz erfolgreich in ihre Praxis einbinden können. Coaching-Magazin. Wallraff, B. (2022). Was bedeutet Künstliche Intelligenz für Führungskräfte. Blog Frankfurt School of Finance & Management.

  • Wallraff, B., Broßmann, F., Bihn, K., Hochlehnert, C., Nickstadt, N. & Pohl, M. (2022). Künstliche Intelligenz in kleinen und mittleren Unternehmen - Hürden in der Implementierung und wie man sie überwinden kann. Whitepaper CBS International Business School/ SKAD Schulz & Krill Advisory AG.

  • Lombard, S., Wallraff, B. (2021): Agile Lernprozesse bei DB Systel, in: wissensmanagement. Das Magazin für Digitalisierung, Vernetzung & Collaboration.

  • Kamb, G., Wallraff, B. (2020). Was Teams von Polarforschern lernen können, in: personalmagazin, August 2020, 50-53.

  • Nuhn, H., Schulze, M., Wallraff, B. (2020). Künstliche Intelligenz im Finanzbereich – eine praktische Anleitung für den Einstieg. In: REthinking Finance, 2 (1), 4-10.

Prof. Dr. Desmond Wee

  • Wee, D. (2020). Revisiting ‘Singapore’ on tour at the Venice Biennale. In P. Mura, K. Tan and C.W. Choy (Eds.) Tourism and Asian Contemporary Art, Springer.

  • Wee, D. (2020). Walking with the Little Prince in Busan: Paradoxes of culture making and place identity in a tourist slum. In S.K. Dixit and J.C. Henderson (Eds.) Tourism in Cities: An Asian perspective, Routledge.